Jens Fogh vinder augustturneringen

Ikke så overraskende fortsatte Jens Fogh den gode stime han havde lagt i de to første aftner, og blev med flotte 9/9 en helt suveræn vinder af Viby Skakklubs hurtigskakturnering. På billedet ses han med gevinsten i form af en købmandskurv. Mange andre fik dog også gode resultater og ikke mindst god hurtigskaktræning med på vejen. En udelt 2. plads gik til Bjarne Lysgaard-Egeberg, ligesom undertegnede fik kæmpet sig på på en – med Karsten Fyhn – delt 3. plads efter en heldig slutspurt, der fx. mod Viggo gav en gevinst, som udelukkende skyldtes tidsfaktoren!

Desuden var det en fornøjelse at være i de lyse og indbydende lokaler i Viby Kirkes sognegård, der i disse coronatider agerer redningsplanke for vores fysiske klubliv – idet Viby Lokalcenter ligesom alle andre lokalcentre i Århus kommune stadig er lukket ned for klub- og foreningsaktiviteter mv. pga corona. Vi er netop blevet adviseret om, at denne nedlukning også vil fortsætte i en tid efter 1. september.

Det tyder dog i skrivende stund på, at vi også i den kommende periode kan få mulighed for at have klubaktiviteter på Viby Kirkes sognegårds 1. sal. (hvor der er elevator). Så vi kæmper for at hænge ved med et tilstedeværende klubliv i coronatiden. Mere omkring den kommende tids aktiviteter vil bringes i en senere nyhed!