Søren Larsen

Spændende 2. runde

Så er klubturneringen for alvor i gang! 2. runde blev spillet tirsdag aften og der begynder allerede at tegne sig et billede af hvordan det hele skal ende.

Kampen om klubmesterskabet (mesterklassen efterår og forår lagt sammen) er allerede reduceret fra en 3-kamp til en duel, da Jens vandt over undertegnede. Jeg må indrømme, at jeg selv er lidt chokeret over niveauet af mit spil efter træk 40, hvor min hjerne stod helt af. Indtil da spillede jeg faktisk ret godt, for da vi nåede tidskontrollen havde vi et slutspil med hver to lette officerer, hvor jeg førte med to (dobbelt)bønder og havde mere tid på uret! Men man skal jo stadig kunne tænke. Det var ikke simpelt vundet, men at det ligefrem kunne tabes var tæt på imponerende.

Det er nu op til Lars at forhindre, at Jens tager endnu et mesterskab. I denne runde blev det en ret let sejr over Viggo, som allerede i åbningen kom en officer under. Sidste parti, mellem Bjarne og Søren, blev en lynhurtig remis.

I 1. klasse har oprykkeren (og den lavest ratede), Søren Larsen (billedet), lagt sig i spidsen med maksimum 2/2. Ovenpå sejren over Benno var det denne gang Torben der måtte ned. Jeg nåede desværre ikke at se så meget af partierne fra 1. klasse. Karsten vandt over Uffe og Brian slog Dan, mens Benno og Bjarne var fredeligt stemt.

2. klasse havde et tidligt topopgør mellem vinderne fra 1. runde, Mogens og Indradeep. Jeg var så heldig at sidde ved siden af og det var i store perioder mere spændende end mit eget parti. Mogens fandt pludselig en smart kombination med at slå hul på kongestillingen med Lxh6 og fulgte op med et kongeangreb. Det så meget overbevisende ud. (Har rettet kommentar om fejl, da der var fejl i det parti jeg først havde modtaget fra Mogens). Se partiet nedenfor.

Ove fik startet sin turnering med en sejr over Kim. Da jeg tog et kig førte Ove med en officer, så det spændende var nok overstået på det tidspunkt. Eskild og Kurt delte i porten. Jeg synes ellers at Kurt stod fint ud af åbningen med en dominerende løber midt på brættet, men det var måske ikke noget særligt. Sidste parti endte også remis. Henrik Andersen fik tilmeldt sig lidt sent, men der var jo heldigvis en ledig plads i gruppen. Det blev en stille start imod Jens.

I 3. klasse var der gang i løjerne med sejre til Roberto, Jørgen og Palle. Ingen spillere står med 2/2, men Roberto og Christian har begge vundet deres ene parti og er allerede nu de eneste ubesejrede i klassen.