Afslutning på turneringen
Som bekendt spilles sidste runde af klubturneringen tirsdag den 6. december. Og som altid er det ikke muligt at melde afbud den aften. Det er dog muligt at spille sidste runde forud allerede på tirsdag, hvis man aftaler dette med sin modstander. I mesterklassen spilles således partiet mellem Lars og John allerede på tirsdag.
I tirsdags fik vi afviklet to af de tilbageværende udsatte partier. Vi mangler nu kun partiet mellem Tobias og Jørgen i 2. klasse, som afvikles sideløbende med vores kamp i 2. division søndag den 4. dec.
I tirsdags spillede Bjarne og Martin remis i deres udsatte parti. Som jeg også fortalte Martin, så ville jeg gerne have haft Bjarnes hvide brikker i slutstillingen.
I 3. klasse var der direkte kamp om 2. pladsen i et spændende parti, hvor Hans Ewald tvang Christian (billedet for oven) til at vise, hvorfor sort ikke “bare” vinder en bonde i modtaget dronninggambit:
Dermed står det klart, at Ruben vinder 3. klasse og Christian slutter nr. 2. Alligevel bliver det jo interessant med en “finale” mellem de to i sidste runde.

Et svar til “Afslutning på turneringen”
Uffe Eriksen
25. november 2022 hos 6:09 pm
Meget relevant på artikel. Godt at blive mindet på at alt ikke er materiale…