Holdkampe – sejr og nederlag
Det blev lidt blandede bolsjer for vores 2. og 3. hold i denne uge. Men begge hold ligger nu med i toppen efter to runder.
Randers 3 – Viby 3 1-3
3. holdet spillede tirsdag aften i Randers. Efter uafgjort i vores første kamp mod Hadsten stod det klart at vi skulle oppe os lidt til denne kamp. Randers stillede et stærkt hold og vandt i 1. runde. Vi var til denne kamp forstærket med Hans Jørn Juel på bræt 3 og det blev en del af forklaringen på sejren. Der var desuden (igen!) sejre til Eskild på bræt 1 og Ruben på bræt 4. Holdleder Torben mangler stadig at komme på tavlen, men det er jo også et mindre problem, når bare han kan sørge for at vi stiller slagkraftigt op! Vi ligger nu nr. 2 i gruppen og møder næste gang Silkeborg, som indtil videre er bundprop i denne 8-holds gruppe.
Uffe har skrevet om 2. holdets kamp torsdag:
Af Uffe B. Eriksen
Silkeborg 3 – Viby 2 5-3
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det slet ikke var vores aften i Silkeborg. Min modstander brugte ikke ret meget tid, mens jeg brugte mere end jeg ellers plejer, så jeg så kun partierne sporadisk. Ret hurtigt var Søren Larsen (bræt 7) og Mogens (bræt 8) begge bagud med en officer i åbningen og kapitulerede senere. Brian (bræt 4) vandt hurtigt, og jeg tror modstanderen lavede en stor fejl – han gav i hvert fald et udbrud. Bjarne (bræt 5) spillede remis, ligesom Finn Laursen (bræt 3) gjorde det. Han stod ellers ret presset i midtspillet, så det var vel en sejr. Jeg havde ikke mødt Finn før, men Benno, Finn og jeg kørte sammen, så vi fik en snak.
Søren Graugaard (bræt 1) fik revanche fra holdkampen i VRS. Benno tabte; ifølge hans modstander lavede han en fejl i et lige spil. Det var vi åbenbart mange, der gjorde den aften.
Jeg spillede på bræt 6 med de sorte brikker, og var den sidste mand til at kapitulere. Jeg stod ellers bedst og burde vinde et slutspillet, men kunne ikke rigtig få mit spil til at fungere. Min modstander spillede meget sikkert, trods det han kun brugte meget lidt tid. Jeg blev grådig til sidst og tog en bonde, men det var en fælde! Hans dronning spankulerede ned med en skak på b7 og truede min springer i en gaffel. Jeg prøvede at redde den, men måtte kapitulere, da resultatet ville blive en tabte dronning eller mat i stedet.
