Kommende aktiviteter

Vi spiller sidste runde i klubturneringen på tirsdag. Vi mangler stadig at få fordelt medaljerne i alle klasser og klubmesterskabet er endnu heller ikke faldet på plads.

Der er således stor spænding før tirsdagens runde. I mesterklassen har vi den lidt specielle situation, at både Torben og Jens pt. mangler to partier og det er uklart om de får gennemført turneringen pga. private årsager. Det kan give en ret ærgerlig afslutning på turneringen, hvor der ellers er lagt op til en ren finale mellem Jens og Lars om både sejren i forårsturneringen og om det samlede klubmesterskab (efterår+forår lagt sammen).

I 1. klasse har vi også tæt løb. Søren Christensen og Søren Gam er med scoren 7/8 et mulehår foran Brian K. med 6½/8. De to gange Søren har matchbolden i forhold til at tage oprykningspladserne.

I 2. klasse har Kurt efter en kraftig slutspurt fået indhentet Ruben i toppen af tabellen. Kurt har spillet færdig med slutscoren 9/12, mens Ruben på tirsdag har muligheden for at udbygge sin nuværende score (9/11) i det sidste parti og tage den udelte 1. plads. Både Kurt og Ruben har dog allerede sikret sig oprykningsretten.

Forud for runden på tirsdag vil Steen lave undervisning fra kl. 18.15.

Tirsdag den 21. maj spiller vi sidste runde af forårets alternative turnering. Alle er stadig velkomne til at deltage og man kan skrive sig på til at spille den sidste aften her. Man er selvfølgelig også velkommen til bare at komme for lidt hyggeskak. Der vil igen blive undervisning forinden, fra kl. 18.15.

Tirsdag den 28. maj har vi så vores årlige generalforsamling fra kl. 19.30. Vi har allerede et par indkomne forslag, så husk at møde frem!
Bemærk, at vi i år tilbyder fællesspisning (smørrebrød) fra kl. 18. Det kræver dog tilmelding forud, af hensyn til bestillingen af mad. Det er kaffekassen der er den glade giver. Tilmeld dig her.

Ugerne efter generalforsamlingen er endnu ikke fastlagt, men det er tanken at vi vil fortsætte med nogle alternative klubaftener med undervisning og hurtigskak med forskellige temaer. Vi kører på i juni, så længe vejr og fodbold-EM ikke afholder folk fra at møde frem. På et tidspunkt lukker vi ned for sæsonen og holder så lukket frem til august, hvor vi vil afholde vores hurtigskak-opstartsturnering over 3 uger den 13., 20. og 27. august (med mulighed for afbud en af dagene). Dørene er åbne – også for ikke-medlemmer. Så det er en mulighed for at gøre et besøg i klubben. Vi håber også at kunne lave en gruppe i vores efterårsturnering for spillere, der er næsten-begyndere.

Klubben har 90 års jubilæum i efteråret og det markerer vi bl.a. ved at afholde årets Festugeturnering i egne lokaler (salen ovenpå) i weekenden 6.-8. september. Vi håber at rigtig mange af klubbens egne medlemmer har lyst til at deltage. Der spilles 5 runder, med runde fredag aften og dobbeltrunde lørdag og søndag. Der kommer selvfølgelig meget mere information om turneringen.

Skriv din kommentar her